Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
  • Senaste
  • Arkiv
  • Ahead of print
  • Om
    • Om tidskriften
    • Bidrag
    • Redaktion
    • Kontakt
    • Dataskyddspolicy
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 26 Nr 4 (2021): Mångfaldens skola, förskola och fritidshem

Vol 26 Nr 4 (2021): Mångfaldens skola, förskola och fritidshem

DOI: https://doi.org/10.15626/pfs26.04
Publicerad: 2021-12-17

Helt nummer

  • Pdf

Förord

  • Förord

    Redaktionen för Pedagogisk forskning i Sverige
    5-6
    • Pdf

Artiklar

  • När barn blir till belastning och problem i förskola Om behov av särskilt stöd och resurser i ett pressat läge

    Linda Palla
    7-29
    • Pdf
  • Bedömningar för anpassning i tidig läsundervisning: Lärares erfarenheter av att utveckla elevers avkodningsförmåga

    Ulrika Andersson, Håkan Löfgren
    30-53
    • Pdf
  • Styrd skolintegration för ökad likvärdighet och social sammanhållning

    Stefan Lund
    54-80
    • Pdf
  • Kulturakuten som en praktikgemenskap kring barnlitteratur: ”Här kommer vi rakt in tillsammans!”

    Catarina Schmidt
    81-99
    • Pdf
  • Skönlitteratur i skolämnet svenska som andraspråk Lärar- och elevperspektiv på urval

    Catarina Economou
    100-119
    • Pdf
  • English summaries

    120-126
    • Pdf

Essä

  • Lärarskap En essä om vad det innebär att vara lärare

    Peter Lilja, Johan Dahlbeck
    127-140
    • Pdf

Redaktionellt

  • Utlysning Debatt 2022: Pedagogisk forskning – relevant för vem och för vad?

    Redaktionen för Pedagogisk forskning i Sverige
    141-142
    • Pdf
  • Erratum

    Robert Ohlsson
    143
    • Pdf

Språk

  • English
  • Svenska
  • Dansk

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

ISSN: 2001-3345 (digital)

ISSN: 1401-6788 (tryckt)

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP. Public Knowledge Project