Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 27 Nr 3 (2022): Pedagogisk forskning i antropocen
Vol 27 Nr 3 (2022): Pedagogisk forskning i antropocen
Se även panelsamtalet om temanumret:
https://play.lnu.se/media/t/0_8dpkpj8b
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs27.03
Publicerad:
2022-11-01
Helt nummer
Pdf
Artiklar
Pedagogisk forskning i antropocen
Hanna Sjögren, Hanna Hofverberg
4-11
Pdf
Skolstrejk för klimatet och Hannah Arendt
Elisabeth Kring
12-31
Pdf
Didaktiken efter idealismen
Undervisningsobjektets återkomst i antropocen
Stefan Bengtsson
32-53
Pdf
Antropocen och utbildning – direkta naturmöten och demokratiska processer
Iann Lundegård, Helen Hasslöf
54-71
Pdf
Jordbundna erfarenheter, kunskaper och kopplingar om väder och klimat
förskolan i Antropocen
Bodil Halvars, Emilie Moberg
72-95
Pdf
Förskolans utbildning i Antropocen
Eva Ärlemalm-Hagsér
96-117
Pdf
Återbruk i antropocen
Hanna Hofverberg
118-139
Pdf
Främmandegöring i samtida antropocen - om konstens metoder i skolan
Frida Marklund
140-159
Pdf
English summaries
160-168
Pdf
Språk
English
Svenska
Dansk
Information
För läsare
För författare
För bibliotekarier
Skicka in bidrag
Skicka in bidrag