Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Søg
Registrera
Logga in
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 29 Nr. 3-4 (2024): Problematiserande perspektiv på pedagogiska praktiker och professioner
Årg. 29 Nr. 3-4 (2024): Problematiserande perspektiv på pedagogiska praktiker och professioner
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs29.0304
Publiceret:
2024-11-06
Hele nummeret
Pdf (Svenska)
Foreword
Förord
5-6
Pdf (Svenska)
Articles
AI som specialpedagogens bästa vän? –
Skolans marknadisering, AI och lärarrollen
Thom Axelsson
7-31
Pdf (Svenska)
En social samvaro för alla?
Om betydelsen av omsorg, respekt och solidaritet i skolor präglade av mångfald
Emma Arneback, Jan Jämte
32-58
Pdf (Svenska)
Formeringen av ett ungt forskarutbildningsämne inom utbildningsvetenskap
112 avhandlingar inom Pedagogiskt arbete
Gudrun Svedberg, Lena Granstedt
59-82
Pdf (Svenska)
Bildningspraxis och didaktisk reflexivitet som anti-skolkultur
Majsa Allelin
83-113
Pdf (Svenska)
Lärares professionella behov så som de konstrueras av en inflytelserik kompetensutvecklingsaktör
Eva Hesslow, Lisa Loenheim, Anita Norlund
114-141
Pdf (Svenska)
Interaktionsförutsättningar och skolframgång i en mångkulturell lågstadieskola.
En fallstudie om hur skolledning och pedagoger arbetar med styrd skolintegration
Anna Lund, Ali Osman, Stefan Lund
142-170
Pdf (Svenska)
Målstyrning av den svenska skolan – en systematisk översikt
Maria Jarl, Magnus Hultén , Johan Samuelsson
171-201
Pdf (Svenska)
English summaries
202-211
Pdf (Svenska)
Notat
Avgående redaktions tillbakablickar och tack
212-214
Pdf (Svenska)
Den nya redaktionen har ordet
215
Pdf (Svenska)
Sprog
English
Svenska
Dansk
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Indsend
Indsend