Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Sök
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Nr 48 (2022): HumaNetten Nr 48, våren 2022
Nr 48 (2022): HumaNetten Nr 48, våren 2022
Tema: Educational Linguistics
Gästredaktörer: Sergej Ivanov, Daniel Ocic Ihrmark och Christian Waldmann
Publicerad:
2022-06-09
Helt nummer
PDF
Redaktörens förord
Redaktören har ordet
Hans Hägerdal
3
PDF
Educational Linguistics: A Short Introduction
Daniel Ocic Ihrmark, Sergej Ivanov, Christian Waldmann
4-8
PDF (English)
Refereegranskade artiklar, temanummer
Comprehending L2 Comprehension: A study of Arabic-Swedish bilingual preschoolers’ performance on a Swedish proficiency test
Annika Andersson, Hanna Lindfors, Kristina Hansson
9-36
PDF (English)
Mellanstadieelevers rörlighet i sina multimodala geografitexter
Ewa Bergh Nestlog
37-63
PDF
Samtal om grammatik: Att konkretisera språkliga strukturer för barn
Maria Lindgren
64-83
PDF
Strategies for Collaboration Between School and Parents: Homework in General and Translanguaging Homework in Particular
Sofia Svensson, Alejandra Donoso, Gudrun Svensson
84-112
PDF (English)
Elever i ett språkligt heterogent klassrum rör sig mot naturvetenskapliga beskrivningar av ljud
Jenny Uddling, Kristina Danielsson
113-137
PDF
Towards an In-Depth Understanding of English-Swedish Translanguaging Pedagogy in Multilingual EFL Classrooms
Marie Källkvist, Henrik Gyllstad, Erica Sandlund, Pia Sundqvist
138-167
PDF (English)
Att undervisa nyanlända ungdomar för att utveckla både ämneskunskaper och språk – en historielärares värderingar om sitt uppdrag
Karin Rehman, Päivi Juvonen
168-197
PDF
Gymnasieelevers arbete med och attityder till processkrivning i moderna språk
Christina Rosén, Christine Fredriksson
198-224
PDF
Back to the Initial Condition: Experiences that Trigger the Need to Develop Language Skills Among University Spanish Students
Rakel Österberg, Alejandra Donoso, Enerique Sologuren
225-261
PDF (English)
Writing Fluency and Digital Source Use in Authentic Academic Writing
Sergej Ivanov, Annelie Johansson, Christian Waldmann
262-289
PDF (English)
Refereegranskad artikel
Utrymmen för flerspråkighet: Funktionella aspekter av flerspråkiga låg- och mellanstadielärares språkliga praktiker
Sara Snoder
293-321
PDF