Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
  • Senaste
  • Arkiv
  • Ahead of print
  • Om
    • Om tidskriften
    • Bidrag
    • Redaktion
    • Kontakt
    • Dataskyddspolicy
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 24 Nr 3-4 (2019): Pedagogiska tidsdimensioner

Vol 24 Nr 3-4 (2019): Pedagogiska tidsdimensioner

DOI: https://doi.org/10.15626/pfs24.0304
Publicerad: 2019-12-18

Helt nummer

  • Pdf

Förord

  • Förord

    5-6
    • Pdf

Artiklar

  • Tillit som förutsättning för skolutveckling. En studie av skolutveckling genom kollektivt lärande i arbetslag.

    Ulf Jederlund
    7-34
    • Pdf
  • Med fokus på ord, uttryck och språklig stil Ett betydelseskapande litteraturarbete i grundläggande vuxenutbildning

    Robert Walldén
    35-61
    • Pdf
  • English summaries

    62-64
    • Pdf

Essä

  • Skolan som tanke- och praktikvärld. Mary Douglas teori om hur institutioner tänker

    Mats Trondman, Ulrika Winerdal
    65-83
    • Pdf

Recensioner

  • Resonans i höghastighetssamhället Rosas samhällsvetenskapliga teori ur ett pedagogiskt perspektiv

    Daniel Sundberg
    84-90
    • Pdf

Redaktionellt

  • Utlysning debatt: Praktiknära forskning – ett paradigmskifte på gång?

    91-92
    • Pdf
  • Utlysning temanummer: berättelser i pedagogisk forskning

    93-94
    • Pdf
  • First announcement: Teachers matter – but how? An international research conference on didaktik, pedagogy and classroom research

    95-96
    • Pdf
  • Tackord till granskare

    97
    • Pdf

Språk

  • English
  • Svenska
  • Dansk

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

ISSN: 2001-3345 (digital)

ISSN: 1401-6788 (tryckt)

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP. Public Knowledge Project