Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 27 Nr 1 (2022): Tema: Berättelser i pedagogisk forskning
Vol 27 Nr 1 (2022): Tema: Berättelser i pedagogisk forskning
Se även panelsamtalet om temanumret:
https://play.lnu.se/media/t/0_hff88xh6
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs27.01
Publicerad:
2022-02-18
Helt nummer
Pdf
Artiklar
Berättelser i pedagogisk forskning
Marie Karlsson
4-14
Pdf
Organisationsidentiteter som en form av legitimitetsanspråk
Narrativ positionering bland privata aktörer på den svenska läxhjälpsmarknaden
Johanna Svahn, Stina Hallsén
15-35
Pdf
Att skolas till en läsare – om den svenska skolans läsundervisning under 1990- och 2000-talet genom en ung arbetarmans berättelser
Stig-Börje Asplund
36-60
Pdf
Emotionella positioneringar i elevers berättelser om ämnet modersmål
Birgitta Ljung Egeland
61-83
Pdf
Betyg och prestationsemotioner
en bullrig tystnad i berättelser om en elev i årskurs 4
Håkan Löfgren
84-106
Pdf
Förkroppsligad pedagogisk takt vid lärares spontana berättande
Ola Henricsson
107-132
Pdf
English summaries
133-139
Pdf
Språk
English
Svenska
Dansk
Information
För läsare
För författare
För bibliotekarier