Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
  • Senaste
  • Arkiv
  • Ahead of print
  • Om
    • Om tidskriften
    • Bidrag
    • Redaktion
    • Kontakt
    • Dataskyddspolicy
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 27 Nr 1 (2022): Tema: Berättelser i pedagogisk forskning

Vol 27 Nr 1 (2022): Tema: Berättelser i pedagogisk forskning

Se även panelsamtalet om temanumret: https://play.lnu.se/media/t/0_hff88xh6
DOI: https://doi.org/10.15626/pfs27.01
Publicerad: 2022-02-18

Helt nummer

  • Pdf

Artiklar

  • Berättelser i pedagogisk forskning

    Marie Karlsson
    4-14
    • Pdf
  • Organisationsidentiteter som en form av legitimitetsanspråk Narrativ positionering bland privata aktörer på den svenska läxhjälpsmarknaden

    Johanna Svahn, Stina Hallsén
    15-35
    • Pdf
  • Att skolas till en läsare – om den svenska skolans läsundervisning under 1990- och 2000-talet genom en ung arbetarmans berättelser

    Stig-Börje Asplund
    36-60
    • Pdf
  • Emotionella positioneringar i elevers berättelser om ämnet modersmål

    Birgitta Ljung Egeland
    61-83
    • Pdf
  • Betyg och prestationsemotioner en bullrig tystnad i berättelser om en elev i årskurs 4

    Håkan Löfgren
    84-106
    • Pdf
  • Förkroppsligad pedagogisk takt vid lärares spontana berättande

    Ola Henricsson
    107-132
    • Pdf
  • English summaries

    133-139
    • Pdf

Språk

  • English
  • Svenska
  • Dansk

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

ISSN: 2001-3345 (digital)

ISSN: 1401-6788 (tryckt)

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP. Public Knowledge Project