Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Logotyp sidhuvud
  • Senaste
  • Arkiv
  • Ahead of print
  • Om
    • Om tidskriften
    • Bidrag
    • Redaktion
    • Kontakt
    • Dataskyddspolicy
    • Prenumerationer
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 22 Nr 1-2 (2017)

Publicerad: 2017-10-03

Artiklar

  • El Sistema – musiklärare i en spänningsfylld modell för socialt inkluderande pedagogik
    Eva SÆther, Åsa Bergman, Monica Lindgren
    9-27
    • PDF
  • Lärande genom demokratiska önskemål – pastoral omsorg i fritidshem
    Linnéa Holmberg
    28-50
    • PDF
  • Socioekonomisk bakgrund och dess betydelse för pojkars och flickors läsförmåga och betyg
    Maria Pajkin
    51-78
    • PDF
  • Förskollärares och grundskollärares uppfattningar om undervisning och lärande i förskoleklass
    Tarja Alatalo
    79-100
    • PDF
  • Erfarenheter av delat ledarskap i den lokala skolan: Rektorers och arbetslagsledares röste
    Lena Wilhelmson, Marianne Döös
    101-123
    • PDF
  • Kompetens och förutsättningar för praktikbaserad innovation – från självreglerat till expertstött förbättrings- och utvecklingsarbete
    Peter Johansson
    124-144
    • PDF

English summaries

  • English summaries
    145-156
    • PDF

Redaktionellt

  • Pedagogik som profession
    Feiwel Kupferberg, Lisbeth Amhag
    3-8
    • PDF
Språk
  • English
  • Svenska
Information
  • För läsare
  • För författare
Prenumeration

Logga in för att bekräfta prenumerationen

ISSN: 1401-6788

Om det här publiceringssystemet Public Knowledge Project