Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
  • Senaste
  • Arkiv
  • Om
    • Om tidskriften
    • Bidrag
    • Redaktion
    • Kontakt
    • Dataskyddspolicy
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 22 Nr 1-2 (2017)

Vol 22 Nr 1-2 (2017)

Publicerad: 2017-10-03

Artiklar

  • El Sistema – musiklärare i en spänningsfylld modell för socialt inkluderande pedagogik

    Eva SÆther, Åsa Bergman, Monica Lindgren
    9-27
    • PDF
  • Lärande genom demokratiska önskemål – pastoral omsorg i fritidshem

    Linnéa Holmberg
    28-50
    • PDF
  • Socioekonomisk bakgrund och dess betydelse för pojkars och flickors läsförmåga och betyg

    Maria Pajkin
    51-78
    • PDF
  • Förskollärares och grundskollärares uppfattningar om undervisning och lärande i förskoleklass

    Tarja Alatalo
    79-100
    • PDF
  • Erfarenheter av delat ledarskap i den lokala skolan: Rektorers och arbetslagsledares röste

    Lena Wilhelmson, Marianne Döös
    101-123
    • PDF
  • Kompetens och förutsättningar för praktikbaserad innovation – från självreglerat till expertstött förbättrings- och utvecklingsarbete

    Peter Johansson
    124-144
    • PDF
  • English summaries

    145-156
    • PDF

Redaktionellt

  • Pedagogik som profession

    Feiwel Kupferberg, Lisbeth Amhag
    3-8
    • PDF

PFS har flyttat

PFS har flyttat till Publicera, den nationella plattformen för öppet tillgängliga svenska vetenskapliga tidskrifter. Välkommen till PFS nya sida på Publicera för att läsa nya nummer av tidskriften och skicka in bidrag.

Språk

  • English
  • Svenska
  • Dansk

ISSN: 2001-3345 (digital)

ISSN: 1401-6788 (tryckt)

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP. Public Knowledge Project