Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 27 Nr 4 (2022): Tema: Abduktion för (nya) pedagogiska upptäckter
Vol 27 Nr 4 (2022): Tema: Abduktion för (nya) pedagogiska upptäckter
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs27.04
Publicerad:
2023-01-09
Helt nummer
Pdf
Artiklar
Introduktion till temanummer om abduktion i pedagogisk forskning
Susanne Andersson, Jutta Balldin
5-16
Pdf
Abduktion som kunskapsfilosofi och forskningsmetod
Arvid Löfberg
17-36
Pdf
Tolkningens metodologi och selektiv abduktion
Corrado Matta
37-61
Pdf
Livsvärldsfenomenologisk belysning av abduktion inom pedagogisk forskning: exemplet lärarblivande
Inger C. Berndtsson, Monica Vikner Stafberg
62-82
Pdf
Påtagligt rörligt. Om abduktiva tankerörelser i pedagogisk forskning.
Jutta Balldin
83-101
Pdf
Några möjligen tankeslipande satser … Om abduktion – i edukologin
Birgitta Qvarsell
102-120
Pdf
Barn som busfrön eller kreativa aktörer?
Att se på nya sätt via en abduktiv strategi
Margareta Aspán
121-143
Pdf
Perspektivskifte som abduktiv metod för att reda ut frustrationer
Susanne Andersson
144-156
Pdf
Abduktiv analys i samverkansforskning – fokus på didaktiska modeller i förskola
Ann-Christine Vallberg Roth
157-179
Pdf
Abduktion som alternativ i didaktisk forskning
Linda Wilhelmsson, Ulla Damber
180-202
Pdf
English summaries Vol 27 No 4
203-215
Pdf
Språk
English
Svenska
Dansk
Information
För läsare
För författare
För bibliotekarier