Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
  • Senaste
  • Arkiv
  • Ahead of print
  • Om
    • Om tidskriften
    • Bidrag
    • Redaktion
    • Kontakt
    • Dataskyddspolicy
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 27 Nr 4 (2022): Tema: Abduktion för (nya) pedagogiska upptäckter

Vol 27 Nr 4 (2022): Tema: Abduktion för (nya) pedagogiska upptäckter

DOI: https://doi.org/10.15626/pfs27.04
Publicerad: 2023-01-09

Helt nummer

  • Pdf

Artiklar

  • Introduktion till temanummer om abduktion i pedagogisk forskning

    Susanne Andersson, Jutta Balldin
    5-16
    • Pdf
  • Abduktion som kunskapsfilosofi och forskningsmetod

    Arvid Löfberg
    17-36
    • Pdf
  • Tolkningens metodologi och selektiv abduktion

    Corrado Matta
    37-61
    • Pdf
  • Livsvärldsfenomenologisk belysning av abduktion inom pedagogisk forskning: exemplet lärarblivande

    Inger C. Berndtsson, Monica Vikner Stafberg
    62-82
    • Pdf
  • Påtagligt rörligt. Om abduktiva tankerörelser i pedagogisk forskning.

    Jutta Balldin
    83-101
    • Pdf
  • Några möjligen tankeslipande satser … Om abduktion – i edukologin

    Birgitta Qvarsell
    102-120
    • Pdf
  • Barn som busfrön eller kreativa aktörer? Att se på nya sätt via en abduktiv strategi

    Margareta Aspán
    121-143
    • Pdf
  • Perspektivskifte som abduktiv metod för att reda ut frustrationer

    Susanne Andersson
    144-156
    • Pdf
  • Abduktiv analys i samverkansforskning – fokus på didaktiska modeller i förskola

    Ann-Christine Vallberg Roth
    157-179
    • Pdf
  • Abduktion som alternativ i didaktisk forskning

    Linda Wilhelmsson, Ulla Damber
    180-202
    • Pdf
  • English summaries Vol 27 No 4

    203-215
    • Pdf

Språk

  • English
  • Svenska
  • Dansk

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

ISSN: 2001-3345 (digital)

ISSN: 1401-6788 (tryckt)

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP. Public Knowledge Project