Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 19 Nr 4-5 (2014)
Vol 19 Nr 4-5 (2014)
Publicerad:
2015-08-24
English summaries
438-450
PDF
Redaktionellt
Bedömning och dokumentation i förskola, skola och vuxenutbildning
Anders Jönsson, Ann-Christine Vallberg Roth
243-245
PDF
Tema: Bedömning och dokumentation
Förändrade relationer mellan lärare och föräldrar i förskolan - aspekter av en förändrad lärarprofession
Annica Löfdahl
246-267
PDF
Pedagogisk dokumentation i tillblivelse
Gunilla Dahlberg, Ingela Elfström
268-296
PDF
Att legitimera nationella prov i Sverige och Norge - En fråga om profession och tradition
Christian Lundahl, Sverre Tveit
297-323
PDF
Svensk forskning om validering av vuxnas lärande - trender och tendenser
Per Andersson, Andreas Fejes
324-344
PDF
Individuella utvecklingsplaner - en bedömningspraktik i tiden
Ingela Andreasson
345-366
PDF
Betygen i grundskolan – relationen mellan bedömning och elevers senare prestationer
Alli Klapp
367-385
PDF
Samsyn eller samstämmighet? En diskussion om sambedömning som redskap för likvärdig bedömning i skolan
Anders Jönsson, Pia Thornberg
386-402
PDF
Bedömning i förskolors dokumentation – fenomen, begrepp och reglering
Ann-Christine Vallberg Roth
403-437
PDF
Språk
English
Svenska
Dansk
Information
För läsare
För författare
För bibliotekarier
Skicka in bidrag
Skicka in bidrag