Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Ahead of print
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Privacy Policy
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 19 No. 4-5 (2014)
Vol. 19 No. 4-5 (2014)
Published:
2015-08-24
English summaries
438-450
PDF (Svenska)
Redaktionellt
Bedömning och dokumentation i förskola, skola och vuxenutbildning
Anders Jönsson, Ann-Christine Vallberg Roth
243-245
PDF (Svenska)
Tema: Bedömning och dokumentation
Förändrade relationer mellan lärare och föräldrar i förskolan - aspekter av en förändrad lärarprofession
Annica Löfdahl
246-267
PDF (Svenska)
Pedagogisk dokumentation i tillblivelse
Gunilla Dahlberg, Ingela Elfström
268-296
PDF (Svenska)
Att legitimera nationella prov i Sverige och Norge - En fråga om profession och tradition
Christian Lundahl, Sverre Tveit
297-323
PDF (Svenska)
Svensk forskning om validering av vuxnas lärande - trender och tendenser
Per Andersson, Andreas Fejes
324-344
PDF (Svenska)
Individuella utvecklingsplaner - en bedömningspraktik i tiden
Ingela Andreasson
345-366
PDF (Svenska)
Betygen i grundskolan – relationen mellan bedömning och elevers senare prestationer
Alli Klapp
367-385
PDF (Svenska)
Samsyn eller samstämmighet? En diskussion om sambedömning som redskap för likvärdig bedömning i skolan
Anders Jönsson, Pia Thornberg
386-402
PDF (Svenska)
Bedömning i förskolors dokumentation – fenomen, begrepp och reglering
Ann-Christine Vallberg Roth
403-437
PDF (Svenska)
Language
English
Svenska
Dansk
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission