Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Søg
Registrera
Logga in
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 19 Nr. 4-5 (2014)
Årg. 19 Nr. 4-5 (2014)
Publiceret:
2015-08-24
English summaries
438-450
PDF (Svenska)
Redaktionellt
Bedömning och dokumentation i förskola, skola och vuxenutbildning
Anders Jönsson, Ann-Christine Vallberg Roth
243-245
PDF (Svenska)
Tema: Bedömning och dokumentation
Förändrade relationer mellan lärare och föräldrar i förskolan - aspekter av en förändrad lärarprofession
Annica Löfdahl
246-267
PDF (Svenska)
Pedagogisk dokumentation i tillblivelse
Gunilla Dahlberg, Ingela Elfström
268-296
PDF (Svenska)
Att legitimera nationella prov i Sverige och Norge - En fråga om profession och tradition
Christian Lundahl, Sverre Tveit
297-323
PDF (Svenska)
Svensk forskning om validering av vuxnas lärande - trender och tendenser
Per Andersson, Andreas Fejes
324-344
PDF (Svenska)
Individuella utvecklingsplaner - en bedömningspraktik i tiden
Ingela Andreasson
345-366
PDF (Svenska)
Betygen i grundskolan – relationen mellan bedömning och elevers senare prestationer
Alli Klapp
367-385
PDF (Svenska)
Samsyn eller samstämmighet? En diskussion om sambedömning som redskap för likvärdig bedömning i skolan
Anders Jönsson, Pia Thornberg
386-402
PDF (Svenska)
Bedömning i förskolors dokumentation – fenomen, begrepp och reglering
Ann-Christine Vallberg Roth
403-437
PDF (Svenska)
Sprog
English
Svenska
Dansk
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Indsend
Indsend