Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
  • Senaste
  • Arkiv
  • Ahead of print
  • Om
    • Om tidskriften
    • Bidrag
    • Redaktion
    • Kontakt
    • Dataskyddspolicy
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 25 Nr 1 (2020): Skolan och förskolan i en föränderlig värld

Vol 25 Nr 1 (2020): Skolan och förskolan i en föränderlig värld

DOI: https://doi.org/10.15626/pfs25.01
Publicerad: 2020-04-24

Helt nummer

  • Pdf

Förord

  • Förord

    5-6
    • Pdf

Artiklar

  • Kompetensutveckling för professionella lärare? Introduktionen av kollegialt lärande i svensk skola

    Nils Kirsten, Sara Carlbaum
    7-34
    • Pdf
  • Markeringar av lärararbetets gränser territorium i omförhandling via införandet av lärarassistenter.

    Helena Ackesjö
    35-53
    • Pdf
  • English summaries

    54-57
    • Pdf

Essä

  • Berättelsen om skolan i en tid av nyliberalism

    Christer Fritzell
    58-72
    • Pdf
  • Vad blev det av Gy2011 reformens intentioner för yrkesutbildning? Med Barn- och fritidsprogrammet som exempel

    Martina Wyszynska Johansson, Fil dr., Ellinor Dyne, Fil lic., Åsa Mårtensson, Fil lic.
    73-85
    • Pdf
  • På tal om normer, identiteter och små mymlor som ska ledas En essä med inslag av filosofi, (special)pedagogik och didaktik

    Linda Palla
    86-99
    • Pdf

Debatt

  • Debatt 2020 om praktiknära forskning en inledning

    100-101
    • Pdf
  • Att hantera mindre goda exempel dilemma för praktiknära forskning

    Åsa Wedin
    102-105
    • Pdf
  • Vad talar vi om när vi talar om praktiknära forskning?

    Margareta Serder, Martin Malmström
    106-109
    • Pdf

Recensioner

  • Recension av Ingrid Bosseldal Vart tog Behaviorismen vägen?

    Lars-Erik Berg
    110-115
    • Pdf

Språk

  • English
  • Svenska
  • Dansk

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

ISSN: 2001-3345 (digital)

ISSN: 1401-6788 (tryckt)

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP. Public Knowledge Project