Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Prenumerationer
Sök
Sök
Registrera
Logga in
Sök
Sök
Hem
/
Arkiv
/
Vol 25 Nr 4 (2020): Kärnan i lärares arbete
Vol 25 Nr 4 (2020): Kärnan i lärares arbete
DOI:
https://doi.org/10.15626/pfs25.04
Publicerad:
2020-12-16
Helt nummer
Pdf
Förord
Förord
5-6
pdf
Artiklar
"Låt lärarna vara lärare" – idéer om lärararbete i det offentliga samtalet om lärarassistenter
Per Lindqvist
7-29
Pdf
Undervisning i förskolan – en företeelse i rörelse
Maria Olsson, Elisabeth Lindgren Eneflo, Gunilla Lindqvist
30-56
Pdf
English summaries
English summaries
57-60
pdf
Essä
Berättelsens kraft
Om etiska samtal i utbildning
Johan Dahlbeck
61-76
Pdf
Debatt
Debatt 2020 om praktiknära forskning
77-78
Pdf
Praksisnær forskning og partnerskap i et tredje rom
Tine Prøitz
79-82
Pdf
Praktiknära forskning i samverkan – hur ska det gå till?
Karin Hermansson, Marie-Hélène Ahnborg
83-86
Pdf
Det tredje rummet som mötesplats
Lars Olsson, Anna Brunner Cederlund
87-89
Pdf
Organiserade partnerskap i lärarutbildning lägger grunden för praktiknära forskning
Maria Jarl, Magdalena Taube
90-94
Pdf
Samverkansprocessens problematik i den praktiknära forskningen
Ulf Blossing
95-99
Pdf
Praktiknära forskning - en evig fråga?
Karin Rönnerman
100-103
Pdf
Lärarna – problem eller lösning?
Ingrid Carlgren
104-111
Pdf
Respekt för varandras kunskaper
Elisabet Nihlfors
112-116
Pdf
Språk
English
Svenska
Information
För läsare
För författare
För bibliotekarier