Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
  • Senaste
  • Arkiv
  • Ahead of print
  • Om
    • Om tidskriften
    • Bidrag
    • Redaktion
    • Kontakt
    • Dataskyddspolicy
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 25 Nr 4 (2020): Kärnan i lärares arbete

Vol 25 Nr 4 (2020): Kärnan i lärares arbete

DOI: https://doi.org/10.15626/pfs25.04
Publicerad: 2020-12-16

Helt nummer

  • Pdf

Förord

  • Förord

    5-6
    • pdf

Artiklar

  • "Låt lärarna vara lärare" – idéer om lärararbete i det offentliga samtalet om lärarassistenter

    Per Lindqvist
    7-29
    • Pdf
  • Undervisning i förskolan – en företeelse i rörelse

    Maria Olsson, Elisabeth Lindgren Eneflo, Gunilla Lindqvist
    30-56
    • Pdf
  • English summaries

    57-60
    • pdf

Essä

  • Berättelsens kraft Om etiska samtal i utbildning

    Johan Dahlbeck
    61-76
    • Pdf

Debatt

  • Debatt 2020 om praktiknära forskning

    77-78
    • Pdf
  • Praksisnær forskning og partnerskap i et tredje rom

    Tine Prøitz
    79-82
    • Pdf
  • Praktiknära forskning i samverkan – hur ska det gå till?

    Karin Hermansson, Marie-Hélène Ahnborg
    83-86
    • Pdf
  • Det tredje rummet som mötesplats

    Lars Olsson, Anna Brunner Cederlund
    87-89
    • Pdf
  • Organiserade partnerskap i lärarutbildning lägger grunden för praktiknära forskning

    Maria Jarl, Magdalena Taube
    90-94
    • Pdf
  • Samverkansprocessens problematik i den praktiknära forskningen

    Ulf Blossing
    95-99
    • Pdf
  • Praktiknära forskning - en evig fråga?

    Karin Rönnerman
    100-103
    • Pdf
  • Lärarna – problem eller lösning?

    Ingrid Carlgren
    104-111
    • Pdf
  • Respekt för varandras kunskaper

    Elisabet Nihlfors
    112-116
    • Pdf

Språk

  • English
  • Svenska
  • Dansk

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

ISSN: 2001-3345 (digital)

ISSN: 1401-6788 (tryckt)

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP. Public Knowledge Project