Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
  • Senaste
  • Arkiv
  • Ahead of print
  • Om
    • Om tidskriften
    • Bidrag
    • Redaktion
    • Kontakt
    • Dataskyddspolicy
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 21 Nr 1-2 (2016)

Vol 21 Nr 1-2 (2016)

Publicerad: 2017-01-06

Artiklar

  • Teoribaserad utvärdering som svar på det tidiga 2000-talets frågor om utbildningsreformer

    Jonathan Lilliedahl, Daniel Sundberg, Ninni Wahlström
    9-29
    • PDF
  • Flerspråkighet som en resurs i NO-klassrummet

    Annika Karlsson, Pia Nygård Larsson, Anders Jakobsson
    30-55
    • PDF
  • Pedagogisk segregation: Lärarkompetens i den svenska grundskolan ur ett likvärdighetsperspektiv

    Åse Hansson, Jan-Eric Gustafsson
    56-78
    • PDF
  • Att vända blicken mot sig själv: En problematisering av den normkritiska pedagogiken

    Elisabet Langmann, Niclas Månsson
    79-100
    • PDF
  • Estetiska transformationer: Att följa en kanins väg från en konsthall, via en förskola och vidare till konsthallens ateljé

    Anne-Li Lindgren, Wilhelmina van Vulpen
    101-124
    • PDF
  • English summaries

    125-131
    • PDF

Debatt

  • Diagnoser i vår tid: Fastlåsning och blivande, totalitet och oändlighet

    Mattias Nilsson Sjöberg
    152-160
    • PDF

Redaktionellt

  • Nya tendenser inom pedagogisk forskning

    Anders Olsson, Bosse Bergstedt
    3-8
    • PDF

Installationsföreläsning

  • Vuxenpedagogik som forskningsfält – trender och tendenser

    Andreas Fejes
    132-151
    • PDF

Språk

  • English
  • Svenska
  • Dansk

Information

  • För läsare
  • För författare
  • För bibliotekarier

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

ISSN: 2001-3345 (digital)

ISSN: 1401-6788 (tryckt)

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP. Public Knowledge Project