Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Ahead of print
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Privacy Policy
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 20 No. 3-4 (2015)
Vol. 20 No. 3-4 (2015)
Published:
2016-08-29
Articles
Friskolan som en frizon för elever i behov av särskilt stöd? Inkludering, olikhet och specialpedagogik för alla
Katarina Gustafson, Eva Hjörne
273-292
PDF (Svenska)
English summaries
293-299
PDF (Svenska)
Debate
Att skada pedagogisk kunskap. Striden om lärarutbildning i Sverige och Norge
Carl Anders Säfström, Herner Saeverot
300-314
PDF (Svenska)
Redaktionellt
Högre utbildning och professionell verksamhet
Sven Persson, Anders Olsson
163-167
PDF (Svenska)
Tema: Högre utbildning och professionell verksamhet
Om innebörder i lärarprofessionalism
Tomas Englund, Tone Dyrdal Solbrekke
168-194
PDF (Svenska)
Lärares förväntningar på yrket – bilder av handlingsfrihet 1993 – 2013
Ulla Karin Nordänger, Per Lindqvist
195-220
PDF (Svenska)
Studenter i gränszonen mellan högskoleförlagd och arbetsplatsförlagd utbildning. Är kunskapstransferering möjlig mellan olika utbildningssammanhang?
Marie Jedemark
221-246
PDF (Svenska)
Professionalisering och reflekterad praktik inom högre konstnärlig utbildning
Tarja Karlsson Häikiö, Bengt Olsson
247-272
PDF (Svenska)
Fakultetsopponenten sammanfattar
Susanne Westman - Ambiguities and intertwinings in teachers’ work: existential dimensions in the midst of experience and global trends
Ulf Blossing
315-318
PDF (Svenska)
Language
English
Svenska
Dansk
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission