Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Søg
Registrera
Logga in
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 18 Nr. 3-4 (2013)
Årg. 18 Nr. 3-4 (2013)
Publiceret:
2014-08-23
English Summaries
280-290
PDF (Svenska)
Debate
Angående ett aktuellt sakkunnigärende
Tomas Englund
305-306
PDF (Svenska)
Redaktionellt
Olika ingångar till skolutveckling
Rolf Lander, Karin Rönnerman
149-152
PDF (Svenska)
Tema: Skolutveckling och ledarskap
Förändringsagenter för skolutveckling: Roller och implementeringsprocess
Ulf Blossing
153-174
PDF (Svenska)
Kvalitetsarbete i förskolan belyst genom tre ledningsnivåer
Karin Rönnerman, Anette Olin
175-196
PDF (Svenska)
Om rektors pedagogiska ledarskap i ljuset av skolans managementreformer
Maria Jarl
197-215
PDF (Svenska)
Nyblivna lärares upplevda kapacitet i arbetet med eleverna – varifrån kommer den?
Rolf Lander
216-237
PDF (Svenska)
Att skapa mening i lärares samarbete och gemensamma lärande. Tre skolors försök
Mette Liljenberg
238-257
PDF (Svenska)
Så görs en (o)skicklig lärare
Lill Langelotz
258-279
PDF (Svenska)
Fakultetsopponenten sammanfattar
Wieland Wermke – Development and Autonomy: Conceptualising teachers´continuing professional development in different national contexts. (Stockholm: Stockholms universitet, 2013)
Karin Rönnerman
291-296
PDF (Svenska)
Magnus Levinsson – Evidens och existens – evidensbaserad undervisning i ljuset av lärares erfarenheter (Göteborg: Göteborgs universitet, 2013)
Bernt Gustavsson
297-298
PDF (Svenska)
Lena Tyrén – ”Vi får ju inte riktigt förutsättningarna för att genomföra det vi vill”. En studie om lärares möjligheter och hinder till förändring och förbättring i praktiken (Göteborg: Göteborgs universitet, 2013)
Lars Holmstrand
299-304
PDF (Svenska)
Sprog
English
Svenska
Dansk
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Indsend
Indsend