Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Ahead of print
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Privacy Policy
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 18 No. 3-4 (2013)
Vol. 18 No. 3-4 (2013)
Published:
2014-08-23
English Summaries
280-290
PDF (Svenska)
Debate
Angående ett aktuellt sakkunnigärende
Tomas Englund
305-306
PDF (Svenska)
Redaktionellt
Olika ingångar till skolutveckling
Rolf Lander, Karin Rönnerman
149-152
PDF (Svenska)
Tema: Skolutveckling och ledarskap
Förändringsagenter för skolutveckling: Roller och implementeringsprocess
Ulf Blossing
153-174
PDF (Svenska)
Kvalitetsarbete i förskolan belyst genom tre ledningsnivåer
Karin Rönnerman, Anette Olin
175-196
PDF (Svenska)
Om rektors pedagogiska ledarskap i ljuset av skolans managementreformer
Maria Jarl
197-215
PDF (Svenska)
Nyblivna lärares upplevda kapacitet i arbetet med eleverna – varifrån kommer den?
Rolf Lander
216-237
PDF (Svenska)
Att skapa mening i lärares samarbete och gemensamma lärande. Tre skolors försök
Mette Liljenberg
238-257
PDF (Svenska)
Så görs en (o)skicklig lärare
Lill Langelotz
258-279
PDF (Svenska)
Fakultetsopponenten sammanfattar
Wieland Wermke – Development and Autonomy: Conceptualising teachers´continuing professional development in different national contexts. (Stockholm: Stockholms universitet, 2013)
Karin Rönnerman
291-296
PDF (Svenska)
Magnus Levinsson – Evidens och existens – evidensbaserad undervisning i ljuset av lärares erfarenheter (Göteborg: Göteborgs universitet, 2013)
Bernt Gustavsson
297-298
PDF (Svenska)
Lena Tyrén – ”Vi får ju inte riktigt förutsättningarna för att genomföra det vi vill”. En studie om lärares möjligheter och hinder till förändring och förbättring i praktiken (Göteborg: Göteborgs universitet, 2013)
Lars Holmstrand
299-304
PDF (Svenska)
Language
English
Svenska
Dansk
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission