Hoppa till huvudinnehåll
Hoppa till primär navigationsmeny
Hoppa till sidfot
Open Menu
Senaste
Arkiv
Ahead of print
Om
Om tidskriften
Bidrag
Redaktion
Kontakt
Dataskyddspolicy
Sök
Registrera
Logga in
Hem
/
Arkiv
/
Vol 18 Nr 3-4 (2013)
Vol 18 Nr 3-4 (2013)
Publicerad:
2014-08-23
English Summaries
280-290
PDF
Debatt
Angående ett aktuellt sakkunnigärende
Tomas Englund
305-306
PDF
Redaktionellt
Olika ingångar till skolutveckling
Rolf Lander, Karin Rönnerman
149-152
PDF
Tema: Skolutveckling och ledarskap
Förändringsagenter för skolutveckling: Roller och implementeringsprocess
Ulf Blossing
153-174
PDF
Kvalitetsarbete i förskolan belyst genom tre ledningsnivåer
Karin Rönnerman, Anette Olin
175-196
PDF
Om rektors pedagogiska ledarskap i ljuset av skolans managementreformer
Maria Jarl
197-215
PDF
Nyblivna lärares upplevda kapacitet i arbetet med eleverna – varifrån kommer den?
Rolf Lander
216-237
PDF
Att skapa mening i lärares samarbete och gemensamma lärande. Tre skolors försök
Mette Liljenberg
238-257
PDF
Så görs en (o)skicklig lärare
Lill Langelotz
258-279
PDF
Fakultetsopponenten sammanfattar
Wieland Wermke – Development and Autonomy: Conceptualising teachers´continuing professional development in different national contexts. (Stockholm: Stockholms universitet, 2013)
Karin Rönnerman
291-296
PDF
Magnus Levinsson – Evidens och existens – evidensbaserad undervisning i ljuset av lärares erfarenheter (Göteborg: Göteborgs universitet, 2013)
Bernt Gustavsson
297-298
PDF
Lena Tyrén – ”Vi får ju inte riktigt förutsättningarna för att genomföra det vi vill”. En studie om lärares möjligheter och hinder till förändring och förbättring i praktiken (Göteborg: Göteborgs universitet, 2013)
Lars Holmstrand
299-304
PDF
Språk
English
Svenska
Dansk
Information
För läsare
För författare
För bibliotekarier
Skicka in bidrag
Skicka in bidrag